Giant RevoltAdvanced3 00

W sezonie 2022 planowałem okryć się sławą wielu zwycięstw na ultramaratonach i gravelowych jednodniowych wyścigach! Wszystko to dzięki treningom w zimie i na wiosnę, oraz przede wszystkim dzięki nowemu, lekkiemu, karbonowemu rowerowi czyli ...

Artur Drzymkowski

Giant REVOLT ADVANCED 3

Czyli rower stworzony do szybkiej po szutrach, asfaltach lub drogach gruntowych. Nowa kompozytowa rama z możliwością regulacji bazy kół, pozwala dostosować go do wymagań zawodnika i trasy.

Szybkość i lekkość - Nowe rama i widelec kompozytowy Advanced oszczędzają ponad 50 gramów w porównaniu z poprzednim modelem. Odnowiona geometria obejmuje niższy suport, dłuższy wysięg i bardziej ostry kąt główki ramy dla lepszego przyspieszania i podjeżdżania.

Giant RevoltAdvanced3 02

Precyzyjna amortyzacja - Nowa rama posiada cieńsze, opuszczone widełki górne, dzięki czemu lepiej pochłania wstrząsy i drgania. Kierownica i sztyca D-Fuse działają jako system, pochłaniając wstrząsy bez poświęcania sztywności podczas skręcania, sprintów czy podjeżdżania.

Giant RevoltAdvanced3 01

Adaptacja do terenu - Flip Chip na haku tylnym umożliwia regulację rozstawu kół: krótki gwarantuje szybsze sterowanie, a długi większą stabilność przy dużych prędkościach. Ustawienie długie umożliwia zastosowanie szerszych opon do 53 mm. Maksymalną amortyzację zapewnia dołączona sztyca D-Fuse, ale można też zamontować okrągłą sztycę o średnicy 30,9 mm lub sztycę regulowaną.

Giant RevoltAdvanced3 03

Mocowanie na śruby na górnej ramy -  rozwiązanie to wydaje się być eleganckie i bardzo funkcjonalne. Niestety w aktualnej kolekcji Giant nie ma torby, która by mogła być w ten sposób montowana. Mówi się trudno i kupuje coś u konkurencji ;)

Rama Revolta wyposażona została we wszystkie (wymagane przez prawa bikepackingu) punkty mocowania. Mamy gniazda śrub do przykręcenia 3 koszyków na bidony (dwa standardowe wewnątrz głównego trójkąta oraz jedno pod rurą skośną). Na goleniach widelca znajdziemy również miejsce do przymocowania racków, toreb, koszyków na bidony w zależności od potrzeb.

Giant RevoltAdvanced3 05

Wewnętrzne prowadzenie przewodów hamulcowych i pancerzy przerzutek, wprowadza elegancję i "czystość" formy. Na wertepach nie ma irytującego klekotu. Montowanie toreb, również jest ułatwione w takim przypadku.

Giant RevoltAdvanced3 07

Fabryczna ilość aero-podkładek pod kierownicę jest imponująca! Zawodnicy teamowi, na materiałach wideo jeżdżą tylko na jednej. Czy będę się zniżał w tym względzie do prosów? W sezonie 2022 jeszcze nie ... ;)

Giant RevoltAdvanced3 08

Koszyk na bidon można zamocować w dwóch pozycjach: niższej lub wyższej. W położeniu niskim, w tej ramie o wielkości L, mogę wozić bidon o pojemności 750 ml wraz z torbą zawieszoną pod górną rurą. W zastosowaniach mniej bikepackingowych, można dla większej wygody sięgania, koszyk przymocować w pozycji wyższej.

Giant RevoltAdvanced3 09

Na osprzęt Revolta Advanced 3 składa się z: klamko-manetek Shimano GRX RX-400 z hamulcami tej samej grupy, przerzutek i kasety z grupy Tiagra RD-4700, korby FSA Omega 32/48 oraz łańcucha KMC X10-1.

Giant RevoltAdvanced3 12

Napęd Revolta Adv. 3 skompletowany został według mojej opinii w sposób wzorcowy, gdy patrzymy na jakość i budżet, w którym projektant musiał się zmieścić. Klamko-manetki GRX RX-400 to solidna podstawa i w przypadku ewentualnego upgarade najdroższy element osprzętu. Fakt - dla wielu osób napęd 2x10 nie jest obecnie szczytem marzeń, ale ja go cenię za efektywność, szeroki zakres i przede wszystkim za niższe koszty eksploatacji (czyli łańcuchy i kasety). Tylna przerzutka o szosowym przeznaczeniu, nie ma sprzęgła, za to sprężyna jest na tyle mocna, że łańcuch tłucze w rurki ramy, tylko w ekstremalnych momentach.

Giant RevoltAdvanced3 19

Korba FSA jest przyzwoitym komponentem. Przy twardym gnieceniu na podjazdach ramiona delikatnie się poddają. Korby nie miałem okazji zważyć, natomiast to co zdradza w tym  temacie Internet, pozwala przypuszczać że wymiana jej, miała by pozytywny wpływ na masę całego roweru.

Giant RevoltAdvanced3 25

Koła Giant P-X2 Disc obleczone w opony Giant CrossCut AT 1, 700x38c. Komplet fabrycznie bezdętkowy. Osie oczywiście 12 mm. Całość zestawu nie jest najlżejsza, ale za to solidna. Nie uszkodziłem obręczy, nie scentrowałem, nie uszkodziłem opon. Nie żebym się jakoś szczególnie starał, ale też niespecjalnie je oszczędzałem ;)

Giant RevoltAdvanced3 11

Sztyca D-Fuse - element, który w Revolt Adv 3 ogarnia największą część roboty w kwestii amortyzacji. A wszystko to, oczywiście dzięki materiałowi - czy włóknom węglowym oraz przekrojowi w kształcie litery D. Już przy próbach ręcznego nacisku na siodło, widać podatność wspornika siodła. Podczas jazdy odczuwanie korzeni czy też kocich łbów lub bruku są wyraźnie tłumione. Moje cztery litery są żywotnie tym rozwiązaniem zainteresowane! ;)

W nowej ramie Revolta można zastosować również standardową sztycę o przekroju okrągłym o średnicy 30.9 mm jak również regulowaną, która przy stromych, technicznych zjazdach może być niezwykle pomocna.

Siodło Giant Approach - znamy się już dość dobrze, gdyż mam je w stalowym O1 Kode. Nie mogę powiedzieć że moja d**a akceptuje je bez zastrzeżeń. Na krótkich dystansach, do 70 kilometrów Approach jest wygodny i po jeździe w zasadzie nie odczuwam większych konsekwencji. Ale na długich dystansach, jest różnie. Gdy droga jest gładka i nie ma upału, to mój piąty, największy punkt podparcia ma się dobrze. Gdy jest gorąco, kurzy się a trasa długo prowadzi szutrami z tarką lub wyboistymi drogami polnymi, to tyłek musi się dwa dni regenerować po takiej jeździe.

Geometria

Według schematu dostępnego na stronie producenta, w moim wzrostem (185 cm) mógł bym mierzyć się z ramą w rozmiarze ML oraz L. W przypadku ML był bym jednak na samym końcu przedziału. A że daleko mi do zawodowców, którzy nagminnie jeżdżą na S'kach, wybrałem Lkę.

giant onroad geogiant onroad geo revolt

Giant REVOLT ADVANCED 3 - w praktyce

Sezon jeszcze się nie skończył, więc na finalne podsumowanie przyjdzie jeszcze czas, podczas długich jesiennych wieczorów.

To co teraz mogę powiedzieć to to że geometria Revolta super mi pasuje. Moja pozycja na rowerze jest wyciągnięta i niezbyt pochylona. Słowem - wygodna. Przesiedzenie na rowerze 11 godzin jest do zrobienia bez większych strat dla organizmu.

Bez problemu długie odcinki pod wiatr, lub w peletonie, mogę jechać w dolnym chwycie. Miejsca na rowerze mam tyle, że na asfaltowych zjazdach byłem w stanie składać w niedozwolonej przez UCI pozycji ala'Kwiato ;)

Stabilność na zjazdach, osiągnięta dzięki płaskiemu katowi główki oraz obniżeniu środka suportu, jest szczególnie cenna, gdyż podczas ultramaratonu, na dużym zmęczeniu, łatwo można stracić koncentrację i popełnić błąd. Ten gravel był mnie w stanie wybronić, gdy zajęty podziwianiem widoków, przednie koło wpadło w dziurę, na tyle dużą że wyrwało mi kierownicę z dłoni.

Reasumując - moja ocena na ten moment Revolta Advanced 3 jest bardzie niż pozytywna. Świetnie mi się na nim jeździ, działa bezawaryjnie.

 

REVOLT ADVANCED 3, rowery Giant opinia, gravel,  gravel bike, jaki rower gravel kupić?