Continental_Race_King 2

W poszukiwaniu lepszych, w miarę uniwersalnych opon do 29era, moim celem stała się opona Continental Race King 29x2,2 (55-662). Gumy te w wersji 26" cieszą się dobrą opinią użytkowników, więc założyłem je do swojego 29era z optymistycznym nastawieniem spełnienia powyższych założeń.

 

Ryszard Biniek

Trochę o oponie:
    • Rozmiar: 29x2.2 (622x55) zwijana.

    • Waga: 650 g (realna waga jest podobna).

    • Bieżnik płytki i agresywny, kierunkowy.

    • Duża koncentracja klocków w centralnej części.

    • Opona o niskich oporach toczenia.

    • Szeroki profil i duża wysokość sprawiają, że jeździ się bardzo komfortowo.

    • Kolor: czarny

Opony po rozpakowaniu wydają się solidnie wykonane i maja wagę podobną do deklarowanej przez producenta. Bardzo łatwo się montują oraz równo układają. Klocki są dość niskie i gęsto rozmieszczone. Zróżnicowane mieszanki gumy oraz duża objętość mają gwarantować bardzo dobrą przyczepność oraz komfort.

 

Po przejechaniu wielu tras, głównie w Sudetach, jestem pozytywnie zaskoczony zachowaniem tych gum. Opony są bardzo szybkie, niskie opory toczenia czuje się praktycznie w każdych warunkach. Asfalt, szutry, leśne i górskie szlaki o suchej nawierzchni, bardziej i mniej utwardzone to bardzo dobre trzymanie i szybkość. Jazda po kamieniach i korzeniach nie powoduje nadmiernego dyskomfortu . Opony zawsze pewnie trzymały się podłoża, cały czas dając poczucie  bezpieczeństwa.

 

Mając doświadczenie z oponami Bontrager XTX i Schwalbe Racing Ralph, byłem zaskoczony zachowaniem opon w trudnych warunkach terenowych.

 

Odpowiedź o większej uniwersalności opon miały dać jazdy w mokrych warunkach, piasku, błocie i śniegu. Mokre warunki nie stanowiły problemu. Były dalej szybkie, dobrze trzymały oraz szybko i dobrze się oczyszczały. Nie jeździłem  w błocie po ośki, ale w stosukowo umiarkowanym radzą sobie bardzo dobrze. Zaskakująco dobre zachowanie opon odnotowałem na śniegu. Dla porównania równolegle jeździłem po śniegu na oponach Bontrager XDX i różnica jest kolosalna, mimo że te drugie mają o wiele wyższe i rzadsze klocki.

 

Trudno finalnie określić ścieralność opon, która przekłada się na długość użytkowania. Krążą liczne opinie  o dość dużej ścieralności tego modelu Continentala, ale to okaże się podczas dalszej eksploatacji. Być może wyżej wymienione zalety i plusy opony okupione są  właśnie stosunkowo miękką mieszanką gumy.

 

Podsumowując, opony bardzo szybkie, zapewniają bardzo dobrą przyczepność i sprawdzające się praktycznie w każdych warunkach. Polecane ze względu na swoje walory szybkości i małych oporów toczenia szczególnie na suche warunki na każdej nawierzchni. Zwłaszcza dla „ścigantów” pędzących z … prędkością . Jest to chyba najszybsza opona z jaką miałem styczność.

Continental_Race_King 2

corku 3