lightshot

W ubiegłym roku Bontrager dość symbolicznie zaistniał na rynku opon 650B, oferując tylko dwa modele w tym właśnie rozmiarze. Były to gumy XR3 i XR4 w wersji Team Issue.

Pierwszą z nich była:

Bontrager XR3 Team Issue

Bontrager XR3 Team Issue

 

Opona dostępna jest w rozmiarach 27.5" x 2.20 i 27.5" x 2.35, oplocie 120TPI, model drutowany, technologia TLR oraz Inner Strength Casing ma zapewniać bezawaryjność systemu bezdętkowego. Waga w wersji 2,20 to 635g, natomiast w wersji 2.35 wynosi 705g. Według producenta bieżnik w XR3 ma gwarantować doskonałą równowagę między szybkością toczenia się i agresywnym stylem jazdy w różnorodnych warunkach. "XR3 to najbardziej wszechstronna opona w tej rodzinie, przeznaczona dla osób, które nie chcą sobie zawracać głowy zmianą opon w zależności od warunków". Sądzę jednak że ten niewysoki i dość gęsty bieżnik pozbawiony wyższych bocznych klocków raczej średnio poradzi sobie w mokrych warunkach.

Na rok 2014 Bontrager przygotował XR3 w nowych odsłonach XR3 Expert i XR3 Comp.

Oba modele różnią się od swej poprzedniczki zastosowanym oplotem, który w ich przypadku wynosi 60TPI W wersji Comp zrezygnowano ponadto z systemu bezdętkowego, oraz pozbawiono ją wzmocnionych ścianek bocznych (Inner Strength Casing).

XR3 Expert  występuje w dwóch wielkościach 27.5" x 2.20 waga 665g, 27.5" x 2.35 waga 745g.

Analogicznie XR3 Comp wykonana jest w tych samych rozmiarach i warzy odpowiednio 685g oraz 720g.

Drugą oponą, której dodano nowe wersje jest:

Bontrager XR4 Team Issue

 XR4 Team Issue

 

W przypadku nazewnictwa opon, firma Bontrager stosuje dość prostą zasadę, im większy numer widnieje obok nazwy własnej opony tym większy i agresywniejszy bieżnik ona posiada. Czwórka ma luźno rozmieszczone klocki, które powinny łatwo oczyszczać się z błota, natomiast boczne gęściej ułożone mają zapewniać dobre trzymanie w zakrętach. W przypadku XR4 mamy więc do czynienia z gumą, która z założenia powinna spełniać trudne warunki All Mountain. Opona posiada oplot 120TPI, a przy wielkości 27.5" x 2.35 jej waga wynosi 780g gram,  zastosowano technologię  Inner Strength Casing oraz bezdętkową TLR.

Nowymi modelami w rodzinie czwórek są XR4 Expert i XR4 Comp.

Obie gumy występują w wielkości 27.5" x 2.35 i posiadają oplot 60TPI,  przy czym Expert waży 820g, natomiast model Comp waży 795g i nie jest przystosowany do systemu bezdętkowego. 

 

Wagę ciężką reprezentują:

Bontrager G4 Team Issue

G4

G4 to ciężka opona zjazdowa do bardzo agresywnej jazdy w trudnym terenie, po suchym, kamienistym podłożu. Centralne klocki są dość gęste i wysokie, maja zapewnić dobre trzymanie w warunkach skalistych oraz zapewnić dobrą trakcję podczas zakrętów. Guma występuje w rozmiarze 27.5" x 2.35 (650b) i waży solidne 1295g.

Bontrager G5 Team Issue

g5 bontrager

To druga opona 650B stworzona przez Bontragera dla potrzeb downhillu. Tym razem jednak jej naturalnym środowiskiem jest skaliste, luźne i wilgotne podłoże, a wzór bieżnika ma zapewnić dobra trakcję i kontrolę w zakrętach. Środkowe poprzeczne klocki maja zwiększać przyczepność podczas hamowania. Opona występuje w wersji 60TPI, wielkość 27.5" x 2.35 (650b) i waży 1315g

Tadeusz Pietrzak

opona dh 650B, nowe opony 650b, Bontrager downhill 27,5", opony w ciężki teren, nowe opony Bontrager, opony dh 27.5"