RockShox

Ostatnio prezentowaliśmy najnowsze info dotyczące SiDa, a tu kolejna porcja mięcha. Wygląda na to, że koncern Srama zorientował się, że  konkurencja skraca dystans i czas odskoczyć jak za dawnych lat. Po udoskonalonych Elixirach przyszedł czas na prezentację przekonstruowanej kolekcji widelców, rzecz jasna pod wielkie koło

Mateusz Nabiałczyk

Zmian nie jedna, a dwie garstki się uzbiera. Pojawią się nowe modele 29er, a każdy będzie wyraźnie lżejszy od poprzednika! 

MG29Ofertę otwierają nowe modele XC 32 oraz XC 28MG, które mają zastąpić leciwe Darty. Ich nazwy odnoszą się do przeznaczenia i średnic goleni. Nawet podstawowa 28 będzie dostępna w dwóch wariantach skoku 80 i 100mm z opcją manetki blokady skoku...nie tylko podnoszącą ciśnienie Pop Loc, ale i przyjemniejszą Push Loc. Do wyboru będziemy mieli nawet sterówkę - stalową lub aluminiową. Lepsiejsza 32 będzie miała ponad to wariant ze stożkową rurką pod stery 1,5". Masy zaczynają się od 2,2kg, co stanowi poziom dotychczasowej Tory 29.

Wygląda na to, że miejsce wspomnianego Tygryska zajmie najniższy model Recona - Silver, który w przeciwieństwie do opisywanych wyżej charakteryzuje się już tłumieniem Motion Control, komorą Solo Air i możliwością wyboru osi Maxle 20mm. O stopień wyżej plasuje się Recon Gold, który otrzyma część elementów ze starej Reby, dzięki czemu waga najlżejszego wariantu to jedynie 1755gram. Przecież to jest poziom obecnego dawcy! No nieźle.

reba29

Ile zatem będzie miała najnowsza Reba? Nawet 1585gram! Stety dostępna będzie już jedynie jako typowo wyścigowy wideł - 80 i 100mm z ośkami 9 i 15mm, gdyż swoje poważniejsze odmiany utraciła na rzecz dopiero co wkraczającego Revelationa 29.

A ten ze skokiem 120, 130 bądź 140mm będzie oferowany w wielu wariantach - XX, RCT3, RCT, RC. Co kryje się za tymi jeszcze niewiele mówiącymi skrótami? Przede wszystkim wnętrzności odpowiadające za tłumienie i typ manetki blokady skoku. Topowa wersja otrzyma to samo serce, co SiD - tłumienie RCT3, które m.in pozwala całkowicie zablokować amortyzator. Sterówka tylko taperowana, oś tylko 20mm. I słusznie. Pomimo wzmocnionej podkowy i dolnych goleni masa od 1805gram!

Na temat SiDa po raz enty rozwodzić się nie będę. Przypomnę tylko, że wkroczy na salony z pompą...6 wersji to całkiem sporo, nowe rozwiązania, masa od 1450gram. Czego chcieć więcej? Chyba tylko przyzwoitych cen i dostępności pełnej gamy nad Wisłą.